Binda sin egen brudbukett

Inte för att jag tror att det är så lätt, men det skulle vara kul att försöka sig på att binda sin egen brudbukett! Det kanske inte blir billigare än att eställa en, om man vill provbinda och så där, men det blir ju definitivt mer personligt. Jag tänker mig inte att då göra den mest avancerade buketten... Det finns hjälp att få på internet med olika beskrivningar av hur man gör. Här kommer en video:



Jag gillar den på bröllopsguiden (bilden nedan) som också har en tydlig beskrivning av hur man går tillväga. Skulle nog kunna bli riktigt fin med vita rosor också...


Orkidébuketten nedan som beskrivs på Gamman är också fin. Även den finns det en beskrivning på hur man gör den. På Gamman finns också beskrivningar av andra buketter och corsage.


blommorhemma.se finns också beskrivningar av hur man binder brudbukett, corage samt beskrivning hur man gör olika bordsdekorationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0